birjand

شماره تماس: 

۰۵۶-۳۲۳۲۸۵۰۵

آدرس:
بیرجند- بلوار صنعت و معدن- رو به روی دانشگاه صنعتی- بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع)

آدرس وبگاه:
ورود به وبگاه بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس(ع) بیرجند

کد پستی:

۹۷۱۹۸۵۷۹۸۶

موسسه خدمات درمانی میلاد بیرجند (بیمارستان حضرت ابولفضل العباس(ع) )

مؤسسه خدمات درمانی میلاد سلامت بیرجند (میلاد ۳) از مجهزترین بیمارستان‌های شرق کشور است که در استان خراسان جنوبی قرار دارد. این مؤسسه با ۹۶ تخت در سال ۱۳۹۴ به‌منظور ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و مراقبتی پیشرفته، بر مبنای پایبندی به ارزش‌ها و کرامات انسانی و به‌منظور تأمین بخشی از نیازهای درمانی منطقه شرق کشور و بیمه‌شدگان محترم سازمان تأمین اجتماعی توسط دکتر جهانگیری معاون محترم اول رئیس‌جمهور، دکتر ربیعی (وزیر محترم تعاون کار و رفاه اجتماعی) و با حضور دکتر نوربخش (مدیرعامل محترم سازمان) و مدیران ارشد افتتاح شد و با این نام آغاز به کارکرد. این بیمارستان مجوز ۱۵۰ تخت بیمارستانی را بر اساس پروانه بهره برداری دارد.

موضوع اصلی فعالیت این مؤسسه ارائه خدمات درمانی، بهداشتی، تخصصی و فوق تخصص، آموزشی و پژوهشی است. ساخت این مرکز در زمین پنج هکتاری شروع و با زیربنای ساختمان اصلی ۱۴۰۴۵ مترمربع و زیربنا احداثی ساختمان‌های جانبی ۵۷۰۰ مترمربع در ۵ طبقه انجام‌شده است.

بیمارستان میلاد سلامت بیرجند که بر اساس آخرین استانداردهای بیمارستانی تأسیس‌شده است، به‌عنوان یک بیمارستان جنرال ۴ اتاق عمل مجهز به تمام رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی دارد و شامل بخش‌های عمومی، اورژانس، داخلی (قلب، داخلی، اطفال)، جراحی (گوش و حلق و بینی، زنان، جراحی عمومی، ارتوپدی)، پاراکلینیک (آزمایشگاه، رادیولوژی، فیزیوتراپی)، بخش های اورژانسی (CCU، ICU، NICU، دیالیز)، درمانگاه (تخصصی، عمومی، بینایی سنجی، مامایی)، هولترمانیتورینگ، اسکن چشم، اپتومتری، سیستوسکوپی، اندوسکوپی، ادیومتری، اسپیرومتری و عفونی است.

همچنین درمانگاه بیمارستان در دو نوبت صبح و عصر در تخصص‌های جراحی، داخلی، گوش و حلق و بینی، قلب، زنان، مامایی، مغز و اعصاب، بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی، فیزیوتراپی، اطفال، دندانپزشکی، آزمون ورزش، اکو، EEG، EMC و … فعال بوده و سیستم نوبت‌دهی آن به‌صورت حضوری و تلفنی به پذیرش مراجعه‌کنندگان می‌پردازد.

از امکانات این بیمارستان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود اقامتگاه جهت همراهان بیمار
  • مجموعه مجزای ساختمان پزشکان (۲۰ سوئیت با تجهیزات کامل)
  • وجود امکانات اورژانس هوایی در بیمارستان
  • وجود امکانات هتلینگ ممتاز
  • سازمان‌دهی ساختار مدیریت بحران در بیمارستان
  • مقاومت ساختمانی در برابر زلزله ۷ ریشتری

همسویی باسیاست‌های کلان سازمان تأمین اجتماعی، تمرکز بر استانداردهای بیمارستانی، اولویت ایمنی بیمار و هدایت بیمارستان در مسیر تعالی و بهبود از سیاست‌های اصلی میلاد سلامت بیرجند است و ارتقاء مستمر کیفیت، ارائه خدمات با تأکید بر ایمنی بیمار، پیشگیری و ارتقاء سلامت مراجعه‌کنندگان و بهبود شاخص‌های زندگی سالم، ارتقاء مستمر رضایت‌مندی مراجعه‌کنندگان و کارکنان با حفظ کرامت انسانی و توسعه آموزش و مهارت‌آموزی برای پاسخ به نیازهای نظام سلامت در اهداف کلان این موسسه قرار دارد.