دسته بندی نشده

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به‌عنوان عضو هیات رئیسه اتحادیه بین‌المللی تأمین اجتماعی انتخاب شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، اجلاس جهانی تأمین اجتماعی ۲۰۱۹ در بروکسل-بلژیک که طی روزهای ۲۲ لغایت ۲۶ مهرماه برگزار شد، مهم‌ترین رویداد بین‌المللی تأمین اجتماعی است و با مشارکت نمایندگان نهادهای ارائه‌دهنده بیمه اجتماعی ازجمله وزیران، مدیران عامل و مدیران ارشد بیش از ۱۵۰ کشور جهان برگزار می‌شود. در این اجلاس سی و سومین مجمع عمومی اتحادیه بین‌المللی تأمین اجتماعی(ISSA) ، سی و هشتمین جلسه شورای ایسا و همچنین انتخابات رئیس و اعضای کمیسیون‌های این نهاد بین‌المللی برگزار شد. در آخرین روز از سی و هشتمین جلسه شورای اتحادیه بین‌المللی تأمین اجتماعی که در بروکسل –بلژیک- برگزار شد،  در جریان برگزاری انتخابات هیات رئیسه اتحادیه بین‌المللی تأمین اجتماعی برای دوره مدیریت سه‌ساله ۲۰۲۲-۲۰۲۰، آقای دکتر سالاری، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، به‌عنوان عضو هیات رئیسه اتحادیه بین‌المللی تأمین اجتماعی انتخاب شدند.

موضوع اصلی موردبررسی در اجلاس ۲۰۱۹ «محافظت از مردم در دنیای در حال تغییر» بود و در جلسات تخصصی که در دوره برگزاری اجلاس تشکیل شد؛ تأثیر تحولات سریع تکنولوژیکی، جمعیتی و اقتصادی بر خدمات سازمان‌های تأمین اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت. دکتر سالاری در روز پنجشنبه در این اجلاس و جلسه تخصصی «پوشش فراگیر تأمین اجتماعی برای جوامع رو به تحول» به سخنرانی پرداخت.

وی روح بشردوستانه حاکم بر قوانین تأمین اجتماعی را منشأ تحولات و دلیل گسترش جامعه تحت پوشش در ایران دانست و ضمن ارائه گزارش جامعی از اقدامات و فعالیت‌های سازمان تأمین اجتماعی در جهت گسترش دامنه پوشش بیمه‌ای به اقشار خاص، بیان داشت که با توجه به سابقه طولانی، تنوع خدمات و جمعیت بالای تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در ایران امکان همکاری بین‌المللی و استفاده از تجربیات موفق سایر کشورها و همچنین معرفی تجربیات موفق ما به سایر کشورها وجود دارد.

هیأت رئیسه متشکل از رئیس اتحادیه، خزانه‌دار، دبیر کل و ۴۰ نفر از نمایندگان رسمی دفاتر منطقه‌ای جغرافیائی مختلف است که از بین ۳۲۰ سازمان عضو اتحادیه از ۱۵۷ کشور برگزیده می‌شوند. دوره کار هیأت رئیسه همزمان با پایان یافتن جلسه شورا که انتخابات در آن صورت گرفته، آغاز می‌شود و پس از سه سال در پایان جلسه شورای بعدی که انتخابات دیگری برگزار خواهد شد، پایان می‌یابد.