اخبار هلدینگ

دانشگاه علوم پزشکی ایلام در جلسه ارزیابی و خدمات دهی به بیماران از موسسه خدمات درمانی میلاد سلامت ایلام تقدیر کرد

جلسه بررسی و ارزیابی خدمات دهی به بیماران در ایام شیوع بیماری کرونا و همکاری های دوجانبه بین دانشگاه و بیمارستان شهدای زاگرس با حضور رییس دانشگاه، معاونان توسعه و درمان، رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه، مدیر روابط عمومی، مدیر امور بیماری ها و مراکز تشخیصی درمانی، بازرس ویژه دانشگاه و رییس بیمارستان شهدای زاگرس و مسئولان واحدهای مربوطه، برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ضمن تقدیر از خدمات و تلاش های شبانه روزی مجموعه مسئولان و کارکنان بیمارستان شهدای زاگرس و بیان اینکه این بیمارستان را از دانشگاه علوم پزشکی در راه خدمت به مردم جدا نمی‌دانیم، اظهار کرد: با توجه به محرومیت استان و عدم تامین پزشک مستقل مورد نیاز توسط سازمان تامین اجتماعی، رابطه بین دانشگاه و این سازمان در جهت خدمات دهی به مردم در استان در بالاترین سطح خود قرار دارد.

دکتر محمد کریمیان افزود: از ابتدای تاسیس بیمارستان شهدای زاگرس، دانشگاه علوم پزشکی همواره در راه کمک و مساعدت به این بیمارستان برای خدمت هرچه بهتر به مردم گام برداشته و پیشقدم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: رایزنی‌های ویژه و متعددی با وزارت بهداشت در جهت ارتقاء سطح همکاری های بین دانشگاه، بیمارستان و سازمان تامین اجتماعی استان انجام داده ایم که بخشی از دستاوردهای این رایزنی‌ها ارتقاء سطح همکاری ها و اجازه فعالیت پزشکان در این بیمارستان بوده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: البته در ازای این همکاری های صادقانه و مسئولانه دانشگاه، بیمارستان شهدای زاگرس در ایام اربعین حسینی و خدمات دهی به بیماران در کنار دانشگاه علوم پزشکی بوده است.

وی ابراز داشت: در ایام شیوع بیماری کرونا به شایستگی به کمک دانشگاه آمد و بیمارانی که در بیمارستان شهید مصطفی خمینی به واسطه انتخاب آن به عنوان مرکز درمانی بیماران کرونایی قادر به دریافت خدمات نبودند، این بیمارستان مسئولیت سنگین خدمت رسانی به بیماران را تقبل نمود که از این مسئولیت پذیری و دلسوزی نهایت سپاسگزاری خود را اعلام می‌داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: در زمان شیوع بیماری کرونا به واسطه بروز مشکلات همواره به دنبال راه حل هایی بودیم که علاوه بر اینکه خدمات‌دهی به مردم و بیماران در بیمارستان ها دچار چالش نشود، بلکه بیماران مبتلا به کرونا نیز در یک مرکز درمانی تخصصی درمان شوند که خوشبختانه بیمارستان شهدای زاگرس به بیماران قلبی در مدت شیوع بیماری کرونا خدمات‌دهی مطلوبی داشت و با خیالی آسوده به خدمات‌دهی به بیماران مبتلا به کرونا پرداختیم.

دکتر کریمیان اضافه کرد: در ایام شیوع بیماری کرونا عملاً بیمارستانها به کمترین میزان فعالیت و خدمات‌دهی خود رسیدند و مردم نیز به جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری، میزان مراجعه به بیمارستان ها را به حداقل ممکن رسانده‌اند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خوشبختانه بیمارستان شهدای زاگرس این ظرفیت را ایجاد کرد که به بیماران جامعه هدف بیمارستان‌ شهید مصطفی خمینی ایلام همچون گذشته خدمات رسانی مطلوبی انجام شود، یادآور شد: این بیمارستان قطعاً هزینه‌هایی دارد و باید دیده شوند بنابراین باید شرایط را به‌گونه‌ای ایجاد می‌کردیم که هم دانشگاه و هم بیمارستان از این شرایط پیش آمده متضرر نگردند و خدمات دهی به مردم نیز تحت تاثیر این شرایط قرار نگیرد.

در ادامه این جلسه نیز جمشیدبیگی رئیس بیمارستان شهدای زاگرس ایلام ضمن خیرمقدم به دکتر کریمیان و همراهان وی و تشکر از رییس دانشگاه در رابطه با خدمات دهی شایسته مسئولان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی در ایام شیوع بیماری کرونا در استان اظهار داشت: مسئولان و کارکنان دانشگاه در صف مقدم مقابله با بیماری کرونا با ایثار و ازخودگذشتگی برای سلامت مردم و جامعه از جان و دل مایه گذاشتند که موجب افتخار همه ما هستند.

وی ضمن تقدیر از همدلی و همکاری های دوجانبه بین دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان شهدای زاگرس خاطرنشان کرد: بیمارستان شهدای زاگرس، یک بیمارستان درآمد هزینه‌ای است که با تعرفه دولتی فعالیت می‌کند، بنابراین انجام بهینه و هزینه ها و افزایش بهره وری توام با افزایش کیفی خدمات سرلوحه فعالیت بیمارستان می باشد.

منبع: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایلام